tisdag 23 november 2010

Final! Allerum präst XO vs Annan prästost

Prästostfinal. Det visade sig vara prästostens kväll. På sin väg har de båda finalisterna låtit förhandsfavoriter som
Grevé och Herrgård bita i gräset. Finalen blir svår. Mycket svår, för båda ostarna.
Allerum präst XO möter Annan prästost.
Ostresantorbjörn placerar nya ljus i ljusstakarna för att öka på den högtidliga stämningen som en final kräver. Nu kör vi!

Finalisterna

Först ut är Allerum präst XO:

Ostresananders: Vi har sagt den mesta om den redan
Ostresantorbjörn: Konsistensen är så fin
Ostresananders: Tröttnar inte på smaken
Ostresantorbjörn: Jättegod. Kristallerna är lite roliga.
Ostresananders: Nu ska det bli intressant att testa den mot den andra "prästen"

Annan prästost:
Ostresananders: De är väldigt lika varnadra, Väldigt lika varandra.
Ostresantorbjörn: Allerum är lite plattare i smaken. Jag måste lägga mina ägg på annan prästost.
Ostresananders: Jag är inte riktigt färdig än. jag ska ta ett test till, men det lutar ändå åt Annan prästost. Jättesvårt.. Men det blir Annan prästost.

Vinnare: ANNAN PRÄSTOST


Vinnaren!

Slutkommentarer.

Ostresantorbjörn: Gott. Stort grattis till Annan prästost. Kommer inte äta ost på en vecka. Givande stund. Spännande med alla prästostar. paprikaosten imponerade inte. Kul med en utmanare, men en utmanare som smakar gödsel kan man vara utan.

Ostresananders: Jag hade förväntningar på den danska utmanaren. Kul för annan präst, jättekul för den. Jag är nöjd med matcherna, fair play hela vägen.

Ostresantorbjörn: Dagens förvåning var att Cheddarn inte gick vidare. Paprikaosten var litegrann som Ostmatchens San Marino. En Svecia kunde vara kul till nästa gång. Varför hade dem ingen sådan på Ostanders?

Ostresananders och Ostresantorbjörn med ost från Ostmatchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar